23 Kasım 2012 Cuma

Şeker Hamurundan Gül Yapım Tekniği


Şeker hamurundan gül yapımı tekniğini sizinle paylaşmak istedim. Umarım meraklılarına yardımcı olabilmişimdir.
Mutlu günler herkese...







ADIM 1: Herkes gül yaratmak için farklı bir yol dener, ama ben 6 aynı büyüklükteki yaprak kesici ile kesim yaparak ilk üç tabakadan inşa edeceğim.
2. ADIM: Sadece yaprakları top uçlu çubuk ile yumuşak zemin üzerinde  kenarları inceltilir. 
ADIM 3: Strafordan yapılmış hazır satılan gül tohum toplarının üst kısmı fırça yardımıyla su ile ıslatılır
ADIM 4: tomurcuğun her köşesine azıcık su sürün ve tek yaprağın kenarlarını örtüştürüp, aşağı katlayın. Hafifçe kenarları geri kıvrılabilir.
Katman İki
ADIM 5: ikinci kat için iki tane daha yaprakların kenarı inceltilir.
Adım 6: Kenarları inceltilmiş yaprağı birinci tabaka etrafında sarın. Petal merkezi ve birinci katman bölgesinin dikiş hizaya emin olun.
Adım 7: Birinci yaprak altında ikinci yaprak, ve birinci yaprağı üzerinde diğer kenar bir kenarına yerleştirilir.
ADIM 8: Su yaprakların alt kısmında tüm kenarlara sürülür.
Katman Üç
ADIM 9:   son üç yaprak kenarları da inceltilir.
AŞAMA 10:   ikinci tabaka gibi, 3 yaprak birleşim kısımları iç içe geçecekmiş gibi yerleştirilir.
ADIM 11:   İkinci yaprağın küçük bir kısmı bir önceki yaprağın alt kısmında kalacak şeklinde yerleştirilir.
ADIM 12:   Üçüncü yaprakta adım 11 deki gibi yerleştirilir.
ADIM 13:   Siz gül oluşturmaya devam edebilirsiniz. Sonraki katmanı için, daha büyük bir taç yaprağı kesici kullanmanız lazım.
ADIM 14:   Dış yaprakların kenarını döndürebilmeniz için  kürdan kullanabilirsiniz
ADIM 15:   Siz de daha fazla derinlik ve eğrilik için şekildeki gibi kaşık üzerinde gül yapraklarını kurutabilirsiniz
NOT:   Yaprakları plastik bir kap içerisinde kurutun.Dışarda bekletmeyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar